fredag 12 februari 2010

Bothulfsplatsen.

Jag och Emelie skulle till Nova efter skolan. Så efter skolan tog vi bussen ner till Bothulfsplatsen för att sedan byta till 5;an som går till nova. Eftersom bussen inte skulle komma förren om 10 minuter så bestämde vi oss för att springa in till pressbyrån och köpa något att äta och dricka. Efter mycket tänkande så bestämde vi oss för att köpa vars en varm choklad och så köpte emelie ett paket med ballerina kex som vi skulle dela på :)
När vi hade betalat så gick vi och satte oss på en bänk och började dricka och äta kex :) Rätt som det va gick det förbi en som vi tror var en lindrig funktionshindrad man. Och såklart skulle jag säga hej som jag brukar så snäll som jag är^^ . Och efter henne så sa emelie också hej. När emelie hade sakt hej så kollade han lite extra på henne! Det va ju inte lite heller han skulle hela tiden spionera på oss och Emelie trodde att han var en hemlös så hon frågade om han ville ha en kaka men då så fick han ett riktigt stort leende och sa
- Nä, NÄ eh nä.
Och då va det liksom bara jaja men varför kollade han på oss hela tiden?
men sen kom han tillbaka och sa:
- Jo jag kan ta en kaka för att du är så snäll... och så log han så igen :P
Sen så sa han helt plötsligt att emelie va snygg och söt :P efter en liten stund vände han sig mot mig och sa:
Du är också snygg... men sen kollade han på emelie och log igen :P
När han hade ätit upp kakan så sa han att han gillade emelie och hejdå sötnosar sen gick han.
Bussen kom och vi skulle gå på den tror du inte att han står vid bussdörren!!!
Han såg oss och sa hej sötnosar och räckte fram handen till emelie och hon skakade hand med honom, sen när hon ville släppa bad han om en kram och så dum som hon va så kramade hon honom sen ville han inte släppa henne men hon tog sig loss :P sen gick vi på bussen och började prata men tror du att han lämnade oss ifred? :P Nä han knackade på fönstret och när vi kollade dit vinkade han och pussade mot oss :P Det var otroligt pinsamt för alla i hela bussen såg det :P men det va endå en trevlig man och både jag och emelie vill möta honom igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar